درب ضد سرقت

صفحه اصلی / مقالات / مصاحبه با دکتر بهرام مقتدر کارآفرین جوان و مدیر عامل شرکت درب ضد سرقت سوداد
درب ضد سرقت

همزمان با برگزاری «شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان» در محل نمایشگاه های بین المللی تهران، همایش « کارآفرینان برتر صنعت ساختمان» به شکل موازی درسالن‌ همایش‌های شماره 1 نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. در این همایش کارآفرینان این حوزه معرفی و به برترین های آن تندیس و لوح افتخار اعطا گردید. در این راستا نشریه «پیشگامان ساختمان» از مجموعه نشریات« پیشگامان» ، مصاحبه ای با آقای دکتر «بهرام مقتدر» کارآفرین و مخترع برتر ترتیب داده است که در پی می آید:

پیشگامان ساختمان: در ابتدا ضمن معرفی خود بفرمایید به چه دلیل عنوان کارآفرین برتر را از آن خود کرده اید؟

بهرام مقتدر هستم مدير عامل شركت « سوداد» توليد كننده دربهای ضد سرقت. به دليل اختراع و اشتغال بيش از ٢٠٠٠ نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم در صنعت ساختمان موفق به دریافت عنوان کارآفرین برتر شدیم.


پیشگامان ساختمان: کارآفرینی که در صنعت ساختمان ایجاد کرده اید را به شکل کامل توضیح و تبیین بفرمایید.

ما با اختراع و به مرحله توليد رساندن درب هاي ضد سرقت پيشرفته اي كه علاوه بر ايمني و كيفيت بالاي آنها، قيمت تمام شده آنها نيز به شكل چشمگيري پايين آمده است، شرایطی فراهم کردیم كه درب هاي ضدسرقت براي خانه ها و آپارتمان ها از يك كالاي تجملاتي به يك كالاي مصرفي تبديل گردد كه ضمن ایجاد امكان استفاده تمام اقشار جامعه از آن در بالا بردن امنیت منازل و ویلاها، موجب فروش درب های ضذ سرفت و اشتغال افراد زیادی در آن شدم.

پیشگامان ساختمان: آیا در زمینه ایمنی درب ضد سرقت، ثبت اختراع توسط شما صورت گرفته است:؟

بله؛ اساس عملكرد درب هاي ضدسرقت بر پايه اختراع مي باشد به اين شكل كه با طراحي نوعي از محورهاي عمودي و افقي خاص و اتصال آنها به قفل مركزي و همچنين با طراحي نوعي لولاي مخفي براي درب هاي ضدسرقت ميزان ايمني و نفوذناپذيري را در اين مدل درب هاي ضد سرقت افزايش داديم.

پیشگامان ساختمان: پيشينه ايجاد كارآفريني شما در حوزه صنعت ساختمان چه بوده است ؟

محصولی که در حال حاضر توسط شرکت «سوداد» تولید می شود تا 10 ماه پیش به شکل عمده از کشور های چین، ترکیه، وارد ایران می شد و این عامل موجب خروج میزان قابل توجهی ارز به خارج از کشور می شد، ما توانستیم با بهره گیری از صنعت و تفکر دانش بنیان و برند سازی؛ اختراعی بومی را به ثبت برسانیم و بتوانیم علاوه بر رفع نیاز از شرکت های خارجی در این زمینه به خود اکتفایی و اشتغال زایی برسیم.

پیشگامان ساختمان: شرط موفقيت خود را در چه مي دانيد ؟

مهمترين شرط موفقيت خود را تا امروز پشتكار براي به توليد رساندن يك اختراع و تلاش در جهت خلق نوآوري هاي بيشتر مي دانم.

پیشگامان ساختمان: چه اهداف و برنامه هایی را به عنوان اولویت کاری خود در آینده در نظر گرفته اید؟

به نظر من با توجه به این که در تمام خوزه های صنعت ساختمان امکان نوآوري و ابداع می تواند وجود داشته باشد من بزرگ ترین هدف و اولویت های کاری خود را در آینده؛ صادرات محصولات به خارج از مرز ها و توسعه آن قرار داده ایم.

پیشگامان ساختمان: مشکلات اکنون صنعت ساختمان را چه می دانید و به نظر شما چطور می شود که این مشکلات را از پیش پای صنعت گران برداشت؟

بزرگترين مشكل در صنعت ساختمان امروز، عدم اجراي صحيح در روند اجرای ساخت بنا ها است. به نظر من با بكار گيري و بهره مندي از تكنولوژي هاي روز دنيا و بومي سازي آن ها و همچنين با پشتيباني و حمايت از خالقان صنايع دانش بنيان مي توان در صنعت ساختمان اين مشكلات را تا حدود زيادي حل كرد.


پیشگامان ساختمان: به نظر شما؛ به عنوان فردی که سال های سال است در این حوزه مشغول به فعالیت هستید؛ مشکلات تولیدکنندگان در این صنعت را چه می دانید؟

عدم حمایت از تولید کنندگان صنعت ساختمان یکی از بزرگترين مشکلات صنعت ساختمان در ایران است. همان طور كه مي دانيد توليد و به بهره رساندن یک تفکر كه به تازگي خلق مي شود؛ بسيار دشوار است و با سختي ها و مشقت هاي بسياري همراه است. ما نيز از اين مشكلات و سختي ها بر حذر نبوديم و راه واقعا دشواري را سپري كرديم.

پیشگامان ساختمان: وضعیت صادرات و واردات در صنعت ساختمان را چگونه ارزیابی می کنید؟

در ارتباط با بخش واردات در صنعت ساختمان خوشبختانه نسبت به صنايع ديگر مانند كالاهاي الكترونيكي يا لوازم خانگي يا پوشاك ، واردات بسيار كمتري صورت مي گيرد كه اين خود جاي اميدواري است،اما در ارتباط با بخش صادرات در صنعت ساختمان، كشور ما پتانسيل هاي بسيار بالايي دارد كه با حمايت و ساماندهي توليد كنندگان، می توانیم صادرات بسيار خوبي در اين بخش داشته باشيم و موفق عمل کنیم.


پیشگامان ساختمان: آیا تونسته اید از دولت در رسیدن به اهداف خود کمک بگیرد؟ چه انتظاری از دولت و مردم دارید؟

به طور مستقيم تا كنون هيچ گونه حمايتي در بخش تولید و یا صادرات از دولت و یا نهادی دريافت نكرده ايم، اما انتظار ما از دولت حمايت واقعي است و همچنين از مردم عزيز هم خواهشمندم با حمايت از توليدات برند هاي داخلي زمینه پيشرفت كشور در كارآفريني و توليد ثروت داخلي فراهم آورند. به نظر من آينده صنعت ساختمان كشور با اصلاح بخشي از مسائل زيرساختي آن و حمايت دولت از اين بخش مي تواند بسيار روشن باشد كه البته باید گفت بهبود شرایط آینده يك امر ملي است


پیشگامان ساختمان: سخن آخر:

ما با توليد يك صنعت دانش بنيان، استفاده از درب هاي ضد سرقت را براي تمام اقشار جامعه فراهم كرديم كه باعث شد براي بيش از ٢٠٠٠ نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم كارآفريني بوجود آيد. اگر دولت ما را ياري كند ما مي توانيم اين صنعت را جهاني كنيم و صادرات بسيار بالايي از اين كالا به كشورهاي مختلف جهان داشته باشيم.

منبع: www.buildmagazine.ir

gplus Twitter

  • درج شده در تاریخ : 2761 روز پیش